Stomatologia zachowawcza

Stomatologia zachowawcza to dziedzina stomatologii zajmująca się zapobieganiem i leczeniem najbardziej rozpowszechnionej choroby zębów jaką jest próchnica. Występowanie próchnicy ciągle jeszcze stanowi bardzo duży problem zdrowotny występujący we wszystkich społeczeństwach, na wszystkich kontynentach i w każdym przedziale wiekowym.

Podstawowym celem i zadaniem dentysty NeoDentis Gdynia w obszarze stomatologii zachowawczej jest przywrócenie (zachowanie) funkcji żucia i utrzymanie zębów naszych Pacjentów w naturalnym kształcie i kolorze, jak najdłużej.

W tym celu ubytki próchnicowe muszą być jak najszybciej zastępowane wypełnieniami tak, aby móc skutecznie chronić pozostałe twarde tkanki zęba oraz izolować miazgę przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych – głównie bakteryjnych, ale również chemicznych czy termicznych.

W gabinetach stomatologicznych NeoDentis w Gdyni lecząc ubytki próchnicowe zawsze staramy się minimalizować dyskomfort naszych Pacjentów – każde leczenie zachowawcze jest wykonywane w bezpłatnym znieczuleniu miejscowym.

Trwałość i estetyka wypełnień

Ogromną wagę przywiązujemy do trwałości oraz walorów estetycznych wypełnień, szczególnie w odcinku przednim zębów. Dokładamy również wszelkich starań, aby wykonując wypełnienie kompozytowe w jak najlepszy sposób oddać anatomiczny kształt zęba. Ma to fundamentalne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania naszego zgryzu i estetyki uśmiechu.

Nowoczesne kompozyty, które stosujemy w leczeniu zachowawczym (głównie jeden z najlepszych kompozytów na rynku – Gradia firmy GC oraz SDR Dentsply), umożliwiają perfekcyjne dopasowanie się wypełnienia do odcienia zębów Pacjenta i zachowanie ich naturalnego wyglądu. Ponadto posiadają doskonałe właściwości fizyko-chemiczne, które zabezpieczają przed ścieraniem, wypłukiwaniem i odkruszaniem się fragmentów wypełnienia przez długi okres czasu.

W zakresie stomatologii zachowawczej, w gabinetach stomatologicznych NeoDentis, wykonujemy m.in. następując zabiegi:

  • porady i konsultacje
  • odbudowę zniszczonych próchnicą koron zębów – wypełnienia stałe: kompozytowe, światłoutwardzalne; wypełnienia czasowe
  • odbudowę zębów po urazach, np. zębów złamanych lub ukruszonych
  • odbudowy zębów na wkładach z włókna szklanego
  • szynowanie rozchwianych zębów

Spełnimy oczekiwania naszych Pacjentów również w obszarze stomatologii estetycznej.

Z przyjemnością wykonamy efektowne transformacje Państwa uśmiechów w zakresie zmiany kształtu i koloru zęba – wydłużenie/skrócenie/poszerzenie korony zęba, czy też wykonania licówek kompozytowych na zęby przednie. Używane przez nas kompozyty zapewniają wierne oddanie naturalnych kolorów i zachowanie doskonałej przezierności zębów.

Szczelne, estetyczne i prawidłowo wykonane wypełnienie kompozytowe poza odtworzeniem kształtu zęba i przywróceniem go do właściwego funkcjonowania w zgryzie skutecznie zabezpieczy ząb przed  odnowieniem się procesu próchnicowego.

Formularz

Umów swoją wizytę lub zapytaj

Kontakt

Możesz też zadzwonić lub napisać:

Telefon:
58 711 32 11 lub 505 450 452
Adres e-mail:
info@neodentis.pl
Gabinety pracują:
poniedziałek-piątek w godzinach 9.00-20.00
Adres:
Starodworcowa 1E/3, 81-575 Gdynia

Pacjencie NeoDentis,

Uprzejmie informujemy, że nasze gabinety wracają do pracy !

Aby działać w niecodziennych warunkach pandemii musieliśmy wprowadzić kilka nowych zasad, które wymuszają zmiany w funkcjonowaniu gabinetów.

PROSIMY – zapoznaj się i postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami – abyś, tak jak dotychczas mógł czuć się bezpiecznie w NeoDentis, a nasz personel był bezpieczny w kontakcie z Tobą !

1. Jeśli chcesz się umówić na wizytę – zadzwoń, wyślij sms lub wypełnij formularz wizyty dostępny na naszej stronie internetowej. Nie przychodź bez wcześniejszego umówienia do gabinetu !

2. Jeżeli nie odbierzemy od razu – najprawdopodobniej właśnie udzielamy innej osobie porady lub umawiamy ją w trybie pilnym – zadzwoń ponownie za chwilę lub wyślij sms-a z prośbą o kontakt z naszej strony.

3. Podczas rozmowy telefonicznej kwalifikującej do wizyty zapytamy na temat Twojej bieżącej potrzeby związanej z leczeniem stomatologicznym i ocenimy konieczność Twojej osobistej wizyty w gabinecie.

4. W stanach innych niż bólowe lub wymagające szybkiej interwencji dentysty, możecie Państwo uzyskać poradę telefoniczną, a w sytuacji zaostrzenia objawów – prosimy o ponowny kontakt z nami. UWAGA – nie wystawimy recepty bez wcześniejszego zbadania pacjenta!

5. Jeżeli lekarz na podstawie zebranych informacji zdecyduje o konieczności wizyty w gabinecie, zadzwonimy do Pana/Pani oraz przeprowadzimy wywiad pod kątem objawów potencjalnie związanych z zakażeniem SARSCoV-2.

6. (Nowy Pacjent) Poprosimy o dane osobowe: imię i nazwisko, datę urodzenia, adres zamieszkania oraz telefon, abyśmy mogli się z Państwem skontaktować.

7. Dzięki podanym danym, aby maksymalnie ograniczyć formalności, przygotujemy dla Państwa wstępnie wypełnione, niezbędne dokumenty .W przypadku nowych Pacjentów powyższe dane będziemy musieli zweryfikować w gabinecie na podstawie dowodu osobistego lub paszportu.

8. (Nowy Pacjent) W związku z powyższym informujemy, że Administratorem Pana/Pani Danych Osobowych jest NeoDentis lek. stom. Bożena Szatan \ siedzibą w Gdyni, przy ulicy Starodworcowej 1E/3, a wszelkie informacje w zakresie danych osobowych umieszczone są w informacji na stronie internetowej naszego gabinetu www.neodentis.pl

9. Określimy datę i godzinę wizyty. PROSIMY PAMIĘTAĆ O PUNKTUALNOŚCI – nie możemy dopuszczać do sytuacji kontaktu Pacjenta kończącego wizytę z rozpoczynającym. DLATEGO SPÓŹNIENIE POWYŻEJ 15 minut OZNACZA CAŁKOWITĄ REZYGNACJĘ Z PACJENTA WIZYTY.

10. Prosimy nie zabierać ze sobą na wizytę żadnych zbędnych rzeczy, które nie są konieczne w czasie wizyty. Prosimy nie przychodzić na wizytę z osobą towarzyszącą. Osoba taka NIE BĘDZIE MOGŁA oczekiwać na Pacjenta w poczekalni gabinetów. Wyjątek stanowi opiekun dziecka do lat 8

W DNIU TWOJEJ WIZYTY:

1. Po przybyciu na miejsce – ZADZWOŃ i powiadom nas, że jesteś. Nie wchodź do gabinetu ! Poczekaj na naszego pracownika, który wprowadzi Cię do recepcji. Może się okazać że poczekasz chwilę, ale wynika to z faktu, że przygotowujemy dla Ciebie bezpieczne warunki do zabiegu. Załóż maseczkę!

2. Twoja wizyta rozpocznie się od pomiaru temperatury wykonanego przez naszą Asystentkę. Jeżeli Twoja temperatura przy dwukrotnym pomiarze będzie poniżej 37,3°C zostaniesz wstępnie zakwalifikowany do zabiegu.

3. Zostanie Ci podany środek dezynfekcyjny do rąk. Zdezynfekuj dokładnie ręce. Następnie załóż przygotowane dla Ciebie środki ochrony osobistej.

4. Na stoliku przy wejściu będą przygotowane dla Ciebie dokumenty do podpisania. Zwróć szczególną uwagę na wywiad epidemiologiczny. Zapoznaj się z nimi i podpisz czytelnie, wpisując datę. (nowy Pacjent) zostaniesz poproszony o okazanie swojego dokumentu tożsamości – musimy ją potwierdzić.

5. Jeżeli Twoja temperatura będzie poniżej 37,3°C , nie będziesz miał objawów grypowych a wywiad epidemiologiczny będzie negatywny zostaniesz wprowadzony do gabinetu.

6. Pamiętaj, że pracujemy w warunkach panującej epidemii. NIE DOTYKAJ KLAMEK, BLATÓW, URZĄDZEŃ. NIE OPIERAJ SIĘ O BLATY, DRZWI i inne ELEMENTY WYPOSAŻENIA. Przestrzegaj zalecanego odstępu.

7. Postępuj zgodnie z tym co mówi lekarz. Prosimy – w zwięzły sposób opisz powód wizyty, ogranicz ruchy do minimum, nie gestykuluj, trzymaj ręce na kolanach.

8. Pamiętaj, że działamy w trybie doraźnym – wykonujemy tylko i wyłącznie zabiegi kojące ból, szybkie i konieczne do wykonania, aby nie następowało pogorszenie stanu jamy ustnej Pacjenta. Są to zabiegi wymagające krótkiego i bardzo szybkiego procesu decyzyjnego opartego w głównej mierze na wiedzy i doświadczeniu lekarza, a w niewielkim stopniu na życzeniu pacjenta.

9. Po wizycie (badaniu albo udzieleniu świadczenia medycznego) usuń środki ochrony osobistej oraz starannie zdezynfekuj dłonie.

10. Rozlicz wizytę.

11. Prosimy – ogranicz komunikację z personelem do minimum – wszelkie dalsze zalecenia i porady związane z procesem leczenia, będą odbywać się telefonicznie .

12. Dziękujemy Ci za wizytę. Jeżeli lekarz tak zalecił, skontaktuj się z nami telefonicznie w terminie, który podał Ci lekarz w celu kontroli Twojego stanu zdrowia po wizycie.

Uaktualniliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych oraz plików cookies. Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zapoznaj się z klauzulą informacyjną i polityka prywatności i plików Cookies AKCEPTUJĘ