Bezpieczny gabinet

Bezpieczny gabinet stomatologiczny

W dzisiejszych czasach gabinet stomatologiczny powinien być nie tylko nowoczesny, ale i bezpieczny. Mówiąc o bezpieczeństwie u stomatologa mamy na myśli bezpieczeństwo zarówno Pacjenta, jak personelu medycznego gabinetu w trakcie procesu leczenia stomatologicznego.

Ponieważ bardzo cenimy sobie zaufanie jakim obdarzają nas Państwo stając się naszymi Pacjentami  – obszarowi bezpieczeństwa poświęciliśmy wiele uwagi.

Opracowaliśmy i stosujemy się do procedur postępowania w zakresie utrzymywania właściwego reżimu sanitarnego w obszarach dezynfekcji i sterylizacji oraz codziennego utrzymania czystości w gabinetach NeoDentis.

Bezpieczeństwo w trakcie Twojego leczenia

Surowo przestrzegamy wytycznych Sanepidu. Wszystkie niezbędne w trakcie wizyty narzędzia, po ich wcześniejszym przygotowaniu, są pakowane i sterylizowane w jednorazowych pakietach, otwieranych dla każdego pacjenta bezpośrednio przed jego zabiegiem.

Dla ochrony pacjentów i własnej używamy masek i jednorazowych rękawiczek ochronnych. Powierzchnie zabiegowe w gabinetach są czyszczone i dezynfekowane bezpośrednio po każdym pacjencie (przed przyjęciem kolejnego).

Każdy gabinet jest wyposażony w dozowniki służące do bezkontaktowego pobierania płynów do mycia i dezynfekcji rąk przez personel medyczny.

Urządzenia do sterylizacji i dezynfekcji

Proces sterylizacji rozpoczyna się od mycia i przygotowania narzędzi z wykorzystaniem myjki ultradźwiekowej. Wysuszone narzędzia stomatologiczne są łączone w pakiety (foliowane). Tak przygotowane trafiają do procesu sterylizacji w autoklawie.

W gabinetach NeoDentis dysponujemy dwoma autoklawami klasy B –  czyli tej, która jest zalecana dla gabinetów stomatologicznych. Zarówno autoklaw Mocom jaki i Domina Plus pochodzą od wiodących producentów tego typu urządzeń w branży.

Do szybkiej sterylizacji wykorzystujemy nowoczesny autoklaw kasetowy Statim 2000S kanadyjskiej firmy SciGen. To urządzenie potrafi przeprowadzić pełny proces sterylizacji narzędzi dla Pacjenta w zaledwie kilkanaście minut.

Efektywność procesu sterylizacji używanych w zabiegach stomatologicznych narzędzi jest stale kontrolowana i ewidencjonowana:

  • każdy przygotowany dla Pacjenta pakiet ma indywidualny wskaźnik kontrolny, który zmienia kolor po sterylizacji – asystentka może od razu po wyjęciu z autoklawu ocenić, czy proces przeszedł pozytywnie,
  • każdy z autoklawów posiada tzw. data logger, który pozwala na zapisanie każdego pojedynczego cyklu sterylizacji w pamięci autoklawu,
  • dodatkowo, raz w miesiącu, każdy autoklaw podlega kontroli skuteczności sterylizacji przy pomocy testów biologicznych wykonywanych w wyspecjalizowanym laboratorium, a raz w roku – kontroli UDT.

Preparaty (środki) do dezynfekcji

Narzędzia wielokrotnego użytku (a tych jest większość w każdym gabinecie dentystycznym) są dezynfekowane wyłącznie w preparatach posiadających stosowne dopuszczenia i certyfikaty. W NeoDentis używamy całej gamy, różnych środków do dezynfekcji w postaci: sprayów, płynów, proszków czy jednorazowych  chusteczek – jednak każdy z nich pochodzi zawsze od renomowanego producenta tego typu środków.

Wybieramy preparaty o wysokiej skuteczności, posiadające jak najszersze spektrum działania – aktywne wobec m.in. bakterii, drożdży, prątków, wirusów (m.in. HBV, HCV, HIV) czy Rota oraz charakteryzujące się bardzo krótkim czasem działania.

W przypadkach gdzie jest to konieczne czy wskazane używany sprzętu i materiałów jednorazowych, które po wizycie Pacjenta są utylizowane jako odpad medyczny.

W naszej codziennej praktyce staramy się dla Ciebie, abyś w NeoDentis mógł czuć się się naprawdę bezpiecznie.

Formularz

Umów swoją wizytę lub zapytaj

Kontakt

Możesz też zadzwonić lub napisać:

Telefon:
58 711 32 11 lub 505 450 452
Adres e-mail:
info@neodentis.pl
Gabinety pracują:
poniedziałek-piątek w godzinach 9.00-20.00
Adres:
Starodworcowa 1E/3, 81-575 Gdynia

Pacjencie NeoDentis,

Uprzejmie informujemy, że nasze gabinety wracają do pracy !

Aby działać w niecodziennych warunkach pandemii musieliśmy wprowadzić kilka nowych zasad, które wymuszają zmiany w funkcjonowaniu gabinetów.

PROSIMY – zapoznaj się i postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami – abyś, tak jak dotychczas mógł czuć się bezpiecznie w NeoDentis, a nasz personel był bezpieczny w kontakcie z Tobą !

1. Jeśli chcesz się umówić na wizytę – zadzwoń, wyślij sms lub wypełnij formularz wizyty dostępny na naszej stronie internetowej. Nie przychodź bez wcześniejszego umówienia do gabinetu !

2. Jeżeli nie odbierzemy od razu – najprawdopodobniej właśnie udzielamy innej osobie porady lub umawiamy ją w trybie pilnym – zadzwoń ponownie za chwilę lub wyślij sms-a z prośbą o kontakt z naszej strony.

3. Podczas rozmowy telefonicznej kwalifikującej do wizyty zapytamy na temat Twojej bieżącej potrzeby związanej z leczeniem stomatologicznym i ocenimy konieczność Twojej osobistej wizyty w gabinecie.

4. W stanach innych niż bólowe lub wymagające szybkiej interwencji dentysty, możecie Państwo uzyskać poradę telefoniczną, a w sytuacji zaostrzenia objawów – prosimy o ponowny kontakt z nami. UWAGA – nie wystawimy recepty bez wcześniejszego zbadania pacjenta!

5. Jeżeli lekarz na podstawie zebranych informacji zdecyduje o konieczności wizyty w gabinecie, zadzwonimy do Pana/Pani oraz przeprowadzimy wywiad pod kątem objawów potencjalnie związanych z zakażeniem SARSCoV-2.

6. (Nowy Pacjent) Poprosimy o dane osobowe: imię i nazwisko, datę urodzenia, adres zamieszkania oraz telefon, abyśmy mogli się z Państwem skontaktować.

7. Dzięki podanym danym, aby maksymalnie ograniczyć formalności, przygotujemy dla Państwa wstępnie wypełnione, niezbędne dokumenty .W przypadku nowych Pacjentów powyższe dane będziemy musieli zweryfikować w gabinecie na podstawie dowodu osobistego lub paszportu.

8. (Nowy Pacjent) W związku z powyższym informujemy, że Administratorem Pana/Pani Danych Osobowych jest NeoDentis lek. stom. Bożena Szatan \ siedzibą w Gdyni, przy ulicy Starodworcowej 1E/3, a wszelkie informacje w zakresie danych osobowych umieszczone są w informacji na stronie internetowej naszego gabinetu www.neodentis.pl

9. Określimy datę i godzinę wizyty. PROSIMY PAMIĘTAĆ O PUNKTUALNOŚCI – nie możemy dopuszczać do sytuacji kontaktu Pacjenta kończącego wizytę z rozpoczynającym. DLATEGO SPÓŹNIENIE POWYŻEJ 15 minut OZNACZA CAŁKOWITĄ REZYGNACJĘ Z PACJENTA WIZYTY.

10. Prosimy nie zabierać ze sobą na wizytę żadnych zbędnych rzeczy, które nie są konieczne w czasie wizyty. Prosimy nie przychodzić na wizytę z osobą towarzyszącą. Osoba taka NIE BĘDZIE MOGŁA oczekiwać na Pacjenta w poczekalni gabinetów. Wyjątek stanowi opiekun dziecka do lat 8

W DNIU TWOJEJ WIZYTY:

1. Po przybyciu na miejsce – ZADZWOŃ i powiadom nas, że jesteś. Nie wchodź do gabinetu ! Poczekaj na naszego pracownika, który wprowadzi Cię do recepcji. Może się okazać że poczekasz chwilę, ale wynika to z faktu, że przygotowujemy dla Ciebie bezpieczne warunki do zabiegu. Załóż maseczkę!

2. Twoja wizyta rozpocznie się od pomiaru temperatury wykonanego przez naszą Asystentkę. Jeżeli Twoja temperatura przy dwukrotnym pomiarze będzie poniżej 37,3°C zostaniesz wstępnie zakwalifikowany do zabiegu.

3. Zostanie Ci podany środek dezynfekcyjny do rąk. Zdezynfekuj dokładnie ręce. Następnie załóż przygotowane dla Ciebie środki ochrony osobistej.

4. Na stoliku przy wejściu będą przygotowane dla Ciebie dokumenty do podpisania. Zwróć szczególną uwagę na wywiad epidemiologiczny. Zapoznaj się z nimi i podpisz czytelnie, wpisując datę. (nowy Pacjent) zostaniesz poproszony o okazanie swojego dokumentu tożsamości – musimy ją potwierdzić.

5. Jeżeli Twoja temperatura będzie poniżej 37,3°C , nie będziesz miał objawów grypowych a wywiad epidemiologiczny będzie negatywny zostaniesz wprowadzony do gabinetu.

6. Pamiętaj, że pracujemy w warunkach panującej epidemii. NIE DOTYKAJ KLAMEK, BLATÓW, URZĄDZEŃ. NIE OPIERAJ SIĘ O BLATY, DRZWI i inne ELEMENTY WYPOSAŻENIA. Przestrzegaj zalecanego odstępu.

7. Postępuj zgodnie z tym co mówi lekarz. Prosimy – w zwięzły sposób opisz powód wizyty, ogranicz ruchy do minimum, nie gestykuluj, trzymaj ręce na kolanach.

8. Pamiętaj, że działamy w trybie doraźnym – wykonujemy tylko i wyłącznie zabiegi kojące ból, szybkie i konieczne do wykonania, aby nie następowało pogorszenie stanu jamy ustnej Pacjenta. Są to zabiegi wymagające krótkiego i bardzo szybkiego procesu decyzyjnego opartego w głównej mierze na wiedzy i doświadczeniu lekarza, a w niewielkim stopniu na życzeniu pacjenta.

9. Po wizycie (badaniu albo udzieleniu świadczenia medycznego) usuń środki ochrony osobistej oraz starannie zdezynfekuj dłonie.

10. Rozlicz wizytę.

11. Prosimy – ogranicz komunikację z personelem do minimum – wszelkie dalsze zalecenia i porady związane z procesem leczenia, będą odbywać się telefonicznie .

12. Dziękujemy Ci za wizytę. Jeżeli lekarz tak zalecił, skontaktuj się z nami telefonicznie w terminie, który podał Ci lekarz w celu kontroli Twojego stanu zdrowia po wizycie.

Uaktualniliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych oraz plików cookies. Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zapoznaj się z klauzulą informacyjną i polityka prywatności i plików Cookies AKCEPTUJĘ