Miswak, czyli naturalna alternatywa dla tradycyjnej szczoteczki do zębów

Miswak, znany również Sewakiem, czy Siwakiem,  to roślinna szczoteczka do zębów pozyskiwana z  korzenia drzewa arakowego. W krajach afrykańskich Miswak jest znany i z powodzeniem stosowany od kilku tysięcy lat. To świetna metoda kompleksowego dbania o higienę jamy ustnej i nie tylko. Ze względu na wszechstronne zastosowanie i właściwości Miswaku, jest on nazywany w krajach Afryki – darem od Boga. Nic dziwnego – jego regularne żucie wspomaga trawienie, poprawia wzrok i pamięć, a co najważniejsze stanowi naturalną i niezawodną ochronę jamy ustnej. Korzeń Miswaku, choć znany od zarania dziejów, dopiero od niedawna jest dostępny w Europie. Z łatwością można go zamówić w praktycznie każdej eco drogerii internetowej. Jest dostępny również w Gdyni. Regularne stosowanie Miswaku może tylko uzupełniać czynności związane z codzienną higieną jamy ustnej, a na pewno nie zwalnia pacjenta od regularnych wizyt u dentysty. W razie jakichkolwiek wątpliwości, mieszkańców Gdyni zapraszamy do naszego gabinetu.

Mycie zębów bez pasty?

Patyczek Miswaku łączy w sobie cechy szczoteczki do zębów, pasty oczyszczającej i nici dentystycznej.Ponadto, posiada naturalny antybiotyk zapobiegający rozwojowi bakterii w jamie ustnej, neutralizuje nieprzyjemny zapach z ust, a także przywraca zębom ich naturalną biel. Jak to działa? Cudowne właściwości Miswaku zawdzięczamy jego ultra naturalnemu składowi. Każdy patyczek wyposażony jest w m.in. krzemionkę, czyli naturalny materiał ścierny, który świetnie usuwa zanieczyszczenia i przebarwienia, żywicę – tworzącą naturalną warstwę ochronną szkliwa oraz olej z drzewa arakowego. Ten naturalny składnik wykazuje silne działania antyseptyczne. Dzięki jego obecności, wyczuwalny jest charakterystyczny, silny i niepowtarzalny aromat chrzanu.

Każdy nowy patyczek przed pierwszym użyciem należy przepłukać pod ciepłą, bieżącą wodą. Następnie obrać za pomocą noża – około 1 cm i wykonać charakterystyczne nacięcia, które maja imitować włoski od szczoteczki do zębów. Po takim przygotowaniu, nie pozostaje nic innego, jak umyć zęby. Miswak zawiera w sobie wszystkie niezbędne do kompleksowego dbania o higienę jamy ustnej składniki, dlatego ważne, aby nie nakładać na taką szczoteczkę dodatkowej chemii w postaci past do zębów. Sam patyczek Miswak w zupełności wystarczy. Jego dodatkowym walorem jest aspekt ekonomiczny. Stosując Miswak oszczędzasz wodę, gdyż do umycia zębów jest ona kompletnie niepotrzebna. Swoje zęby możesz wyszczotkować szybko, dyskretnie i niedrogo. Patyczek Miswaku kosztuje około 10 złotych i jest bardzo wydajny. Szacuje się, że gałązka o długości 15 cm starcza na rok regularnego, codziennego szczotkowania. Nie zapewnia jednak ona pełnej ochrony jamy ustnej, dlatego nie można zrezygnować z pozostałych zabiegów higienicznych (takich jak np. płukanie) oraz regularnych kontroli u lekarza dentysty.

Formularz

Umów swoją wizytę lub zapytaj

Kontakt

Możesz też zadzwonić lub napisać:

Telefon:
58 711 32 11 lub 505 450 452
Adres e-mail:
info@neodentis.pl
Gabinety pracują:
poniedziałek-piątek w godzinach 9.00-20.00
Adres:
Starodworcowa 1E/3, 81-575 Gdynia

Pacjencie NeoDentis,

Uprzejmie informujemy, że nasze gabinety wracają do pracy !

Aby działać w niecodziennych warunkach pandemii musieliśmy wprowadzić kilka nowych zasad, które wymuszają zmiany w funkcjonowaniu gabinetów.

PROSIMY – zapoznaj się i postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami – abyś, tak jak dotychczas mógł czuć się bezpiecznie w NeoDentis, a nasz personel był bezpieczny w kontakcie z Tobą !

1. Jeśli chcesz się umówić na wizytę – zadzwoń, wyślij sms lub wypełnij formularz wizyty dostępny na naszej stronie internetowej. Nie przychodź bez wcześniejszego umówienia do gabinetu !

2. Jeżeli nie odbierzemy od razu – najprawdopodobniej właśnie udzielamy innej osobie porady lub umawiamy ją w trybie pilnym – zadzwoń ponownie za chwilę lub wyślij sms-a z prośbą o kontakt z naszej strony.

3. Podczas rozmowy telefonicznej kwalifikującej do wizyty zapytamy na temat Twojej bieżącej potrzeby związanej z leczeniem stomatologicznym i ocenimy konieczność Twojej osobistej wizyty w gabinecie.

4. W stanach innych niż bólowe lub wymagające szybkiej interwencji dentysty, możecie Państwo uzyskać poradę telefoniczną, a w sytuacji zaostrzenia objawów – prosimy o ponowny kontakt z nami. UWAGA – nie wystawimy recepty bez wcześniejszego zbadania pacjenta!

5. Jeżeli lekarz na podstawie zebranych informacji zdecyduje o konieczności wizyty w gabinecie, zadzwonimy do Pana/Pani oraz przeprowadzimy wywiad pod kątem objawów potencjalnie związanych z zakażeniem SARSCoV-2.

6. (Nowy Pacjent) Poprosimy o dane osobowe: imię i nazwisko, datę urodzenia, adres zamieszkania oraz telefon, abyśmy mogli się z Państwem skontaktować.

7. Dzięki podanym danym, aby maksymalnie ograniczyć formalności, przygotujemy dla Państwa wstępnie wypełnione, niezbędne dokumenty .W przypadku nowych Pacjentów powyższe dane będziemy musieli zweryfikować w gabinecie na podstawie dowodu osobistego lub paszportu.

8. (Nowy Pacjent) W związku z powyższym informujemy, że Administratorem Pana/Pani Danych Osobowych jest NeoDentis lek. stom. Bożena Szatan \ siedzibą w Gdyni, przy ulicy Starodworcowej 1E/3, a wszelkie informacje w zakresie danych osobowych umieszczone są w informacji na stronie internetowej naszego gabinetu www.neodentis.pl

9. Określimy datę i godzinę wizyty. PROSIMY PAMIĘTAĆ O PUNKTUALNOŚCI – nie możemy dopuszczać do sytuacji kontaktu Pacjenta kończącego wizytę z rozpoczynającym. DLATEGO SPÓŹNIENIE POWYŻEJ 15 minut OZNACZA CAŁKOWITĄ REZYGNACJĘ Z PACJENTA WIZYTY.

10. Prosimy nie zabierać ze sobą na wizytę żadnych zbędnych rzeczy, które nie są konieczne w czasie wizyty. Prosimy nie przychodzić na wizytę z osobą towarzyszącą. Osoba taka NIE BĘDZIE MOGŁA oczekiwać na Pacjenta w poczekalni gabinetów. Wyjątek stanowi opiekun dziecka do lat 8

W DNIU TWOJEJ WIZYTY:

1. Po przybyciu na miejsce – ZADZWOŃ i powiadom nas, że jesteś. Nie wchodź do gabinetu ! Poczekaj na naszego pracownika, który wprowadzi Cię do recepcji. Może się okazać że poczekasz chwilę, ale wynika to z faktu, że przygotowujemy dla Ciebie bezpieczne warunki do zabiegu. Załóż maseczkę!

2. Twoja wizyta rozpocznie się od pomiaru temperatury wykonanego przez naszą Asystentkę. Jeżeli Twoja temperatura przy dwukrotnym pomiarze będzie poniżej 37,3°C zostaniesz wstępnie zakwalifikowany do zabiegu.

3. Zostanie Ci podany środek dezynfekcyjny do rąk. Zdezynfekuj dokładnie ręce. Następnie załóż przygotowane dla Ciebie środki ochrony osobistej.

4. Na stoliku przy wejściu będą przygotowane dla Ciebie dokumenty do podpisania. Zwróć szczególną uwagę na wywiad epidemiologiczny. Zapoznaj się z nimi i podpisz czytelnie, wpisując datę. (nowy Pacjent) zostaniesz poproszony o okazanie swojego dokumentu tożsamości – musimy ją potwierdzić.

5. Jeżeli Twoja temperatura będzie poniżej 37,3°C , nie będziesz miał objawów grypowych a wywiad epidemiologiczny będzie negatywny zostaniesz wprowadzony do gabinetu.

6. Pamiętaj, że pracujemy w warunkach panującej epidemii. NIE DOTYKAJ KLAMEK, BLATÓW, URZĄDZEŃ. NIE OPIERAJ SIĘ O BLATY, DRZWI i inne ELEMENTY WYPOSAŻENIA. Przestrzegaj zalecanego odstępu.

7. Postępuj zgodnie z tym co mówi lekarz. Prosimy – w zwięzły sposób opisz powód wizyty, ogranicz ruchy do minimum, nie gestykuluj, trzymaj ręce na kolanach.

8. Pamiętaj, że działamy w trybie doraźnym – wykonujemy tylko i wyłącznie zabiegi kojące ból, szybkie i konieczne do wykonania, aby nie następowało pogorszenie stanu jamy ustnej Pacjenta. Są to zabiegi wymagające krótkiego i bardzo szybkiego procesu decyzyjnego opartego w głównej mierze na wiedzy i doświadczeniu lekarza, a w niewielkim stopniu na życzeniu pacjenta.

9. Po wizycie (badaniu albo udzieleniu świadczenia medycznego) usuń środki ochrony osobistej oraz starannie zdezynfekuj dłonie.

10. Rozlicz wizytę.

11. Prosimy – ogranicz komunikację z personelem do minimum – wszelkie dalsze zalecenia i porady związane z procesem leczenia, będą odbywać się telefonicznie .

12. Dziękujemy Ci za wizytę. Jeżeli lekarz tak zalecił, skontaktuj się z nami telefonicznie w terminie, który podał Ci lekarz w celu kontroli Twojego stanu zdrowia po wizycie.

Uaktualniliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych oraz plików cookies. Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zapoznaj się z klauzulą informacyjną i polityka prywatności i plików Cookies AKCEPTUJĘ