Leczenie kanałowe zęba. Co trzeba wiedzieć? Jak się przygotować?

Brak regularnych kontroli stomatologicznych, nieprawidłowa higiena jamy ustnej, czy też lekceważenie postępującej próchnicy i długotrwałego bólu,  może spowodować, że jedynym sposobem na uratowanie naszego zęba będzie leczenie kanałowe. Kiedy ząb należy leczyć w taki właśnie sposób? I jak przygotować się do zabiegu?

Leczenie kanałowe zęba jest niezbędne kiedy miazga zęba jest zainfekowana i wdał się tam stan zapalany. Najczęstszą przyczyną powstania stanu zapalnego jest próchnica, która nieleczona najpierw przedostaje się przez szkliwo i taknki twarde zęba, aby dotrzeć do miazgi, infekując ją. Objawem takiego stanu jest zazwyczaj bardzo silny ból zęba pojawiający się okresowo, bądź też utrzymujący się od kilku minut nawet do kilku godzin. W szczególności podczas picia bardzo zimnych lub ciepłych napojów. Innymi wskazaniami do leczenia zęba kanałowo może być np. jego wcześniejsze – nieskuteczne leczenie tzw. reendo.

Leczenie kanałowe zęba wymaga od pacjenta sporo cierpliwości ze względu na częstotliwość wizyt u dentysty. Leczenie jednego zęba może wymagać nawet kilku wizyt. Aby było skuteczne powinno być przeprowadzone bardzo dokładnie – dlatego tak ważne jest wybranie sprawdzonego i odpowiedniego gabinetu stomatologicznego. Dentyści z naszego gabinetu w Gdyni przeprowadzą leczenie kanałowo profesjonalnie, bezpiecznie i komfortowo. Taki zabieg nie musi być bolesny – czyszczenie kanałów przeprowadza się w znieczuleniu miejscowym. Ponadto, w naszym gabinecie w Gdyni pacjent zna pełne koszty leczenia przed jego rozpoczęciem – płaci za wyleczenie zęba, a nie za ilość wizyt.

Jak się przygotować?

Leczenie kanałowe jest bardzo powszechną procedurą medyczną. Nie wymaga od Pacjenta jakiegoś specjalnego przygotowania oprócz pozytywnego nastawienia i – niejednokrotnie – odrobiny cierpliwości.Przed rozpoczęciem leczenia kanałowego, dentysta wykonuje zdjęcie RTG zębów, aby wiedzieć, ile i jakiego kształtu są kanały korzeniowe. Dentysta przeprowadza również wywiad z pacjentem o jego stanie zdrowia i uczuleniach. W kilku gabinetach na terenia Gdańska i Gdyni możliwe jest także leczenie zęba kanałowo pod narkozą. Jeżeli pacjent zdecyduje się na taki krok niezbędne jest dostarczenie dentyście całej dokumentacji medycznej. Leczenie kanałowe zęba w większości przypadków przebiega w kilku etapach. Rozpoczyna się od otwarcia komory zęba, ostatnim etapem jest uzupełnienie oczyszczonych kanałów oraz odbudowa ubytku zęba.

Leczenie kanałowe nie musi być bolesne i nieprzyjemne. Warto jednak pamiętać o dbaniu o higienę jamy ustnej na co dzień i o regularnych badaniach. Profesjonalną opiekę dentystyczną znajdziesz u naszych dentystów NeoDentis w Gdyni.

Formularz

Umów swoją wizytę lub zapytaj

Kontakt

Możesz też zadzwonić lub napisać:

Telefon:
58 711 32 11 lub 505 450 452
Adres e-mail:
info@neodentis.pl
Gabinety pracują:
poniedziałek-piątek w godzinach 9.00-20.00
Adres:
Starodworcowa 1E/3, 81-575 Gdynia

Pacjencie NeoDentis,

Uprzejmie informujemy, że nasze gabinety wracają do pracy !

Aby działać w niecodziennych warunkach pandemii musieliśmy wprowadzić kilka nowych zasad, które wymuszają zmiany w funkcjonowaniu gabinetów.

PROSIMY – zapoznaj się i postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami – abyś, tak jak dotychczas mógł czuć się bezpiecznie w NeoDentis, a nasz personel był bezpieczny w kontakcie z Tobą !

1. Jeśli chcesz się umówić na wizytę – zadzwoń, wyślij sms lub wypełnij formularz wizyty dostępny na naszej stronie internetowej. Nie przychodź bez wcześniejszego umówienia do gabinetu !

2. Jeżeli nie odbierzemy od razu – najprawdopodobniej właśnie udzielamy innej osobie porady lub umawiamy ją w trybie pilnym – zadzwoń ponownie za chwilę lub wyślij sms-a z prośbą o kontakt z naszej strony.

3. Podczas rozmowy telefonicznej kwalifikującej do wizyty zapytamy na temat Twojej bieżącej potrzeby związanej z leczeniem stomatologicznym i ocenimy konieczność Twojej osobistej wizyty w gabinecie.

4. W stanach innych niż bólowe lub wymagające szybkiej interwencji dentysty, możecie Państwo uzyskać poradę telefoniczną, a w sytuacji zaostrzenia objawów – prosimy o ponowny kontakt z nami. UWAGA – nie wystawimy recepty bez wcześniejszego zbadania pacjenta!

5. Jeżeli lekarz na podstawie zebranych informacji zdecyduje o konieczności wizyty w gabinecie, zadzwonimy do Pana/Pani oraz przeprowadzimy wywiad pod kątem objawów potencjalnie związanych z zakażeniem SARSCoV-2.

6. (Nowy Pacjent) Poprosimy o dane osobowe: imię i nazwisko, datę urodzenia, adres zamieszkania oraz telefon, abyśmy mogli się z Państwem skontaktować.

7. Dzięki podanym danym, aby maksymalnie ograniczyć formalności, przygotujemy dla Państwa wstępnie wypełnione, niezbędne dokumenty .W przypadku nowych Pacjentów powyższe dane będziemy musieli zweryfikować w gabinecie na podstawie dowodu osobistego lub paszportu.

8. (Nowy Pacjent) W związku z powyższym informujemy, że Administratorem Pana/Pani Danych Osobowych jest NeoDentis lek. stom. Bożena Szatan \ siedzibą w Gdyni, przy ulicy Starodworcowej 1E/3, a wszelkie informacje w zakresie danych osobowych umieszczone są w informacji na stronie internetowej naszego gabinetu www.neodentis.pl

9. Określimy datę i godzinę wizyty. PROSIMY PAMIĘTAĆ O PUNKTUALNOŚCI – nie możemy dopuszczać do sytuacji kontaktu Pacjenta kończącego wizytę z rozpoczynającym. DLATEGO SPÓŹNIENIE POWYŻEJ 15 minut OZNACZA CAŁKOWITĄ REZYGNACJĘ Z PACJENTA WIZYTY.

10. Prosimy nie zabierać ze sobą na wizytę żadnych zbędnych rzeczy, które nie są konieczne w czasie wizyty. Prosimy nie przychodzić na wizytę z osobą towarzyszącą. Osoba taka NIE BĘDZIE MOGŁA oczekiwać na Pacjenta w poczekalni gabinetów. Wyjątek stanowi opiekun dziecka do lat 8

W DNIU TWOJEJ WIZYTY:

1. Po przybyciu na miejsce – ZADZWOŃ i powiadom nas, że jesteś. Nie wchodź do gabinetu ! Poczekaj na naszego pracownika, który wprowadzi Cię do recepcji. Może się okazać że poczekasz chwilę, ale wynika to z faktu, że przygotowujemy dla Ciebie bezpieczne warunki do zabiegu. Załóż maseczkę!

2. Twoja wizyta rozpocznie się od pomiaru temperatury wykonanego przez naszą Asystentkę. Jeżeli Twoja temperatura przy dwukrotnym pomiarze będzie poniżej 37,3°C zostaniesz wstępnie zakwalifikowany do zabiegu.

3. Zostanie Ci podany środek dezynfekcyjny do rąk. Zdezynfekuj dokładnie ręce. Następnie załóż przygotowane dla Ciebie środki ochrony osobistej.

4. Na stoliku przy wejściu będą przygotowane dla Ciebie dokumenty do podpisania. Zwróć szczególną uwagę na wywiad epidemiologiczny. Zapoznaj się z nimi i podpisz czytelnie, wpisując datę. (nowy Pacjent) zostaniesz poproszony o okazanie swojego dokumentu tożsamości – musimy ją potwierdzić.

5. Jeżeli Twoja temperatura będzie poniżej 37,3°C , nie będziesz miał objawów grypowych a wywiad epidemiologiczny będzie negatywny zostaniesz wprowadzony do gabinetu.

6. Pamiętaj, że pracujemy w warunkach panującej epidemii. NIE DOTYKAJ KLAMEK, BLATÓW, URZĄDZEŃ. NIE OPIERAJ SIĘ O BLATY, DRZWI i inne ELEMENTY WYPOSAŻENIA. Przestrzegaj zalecanego odstępu.

7. Postępuj zgodnie z tym co mówi lekarz. Prosimy – w zwięzły sposób opisz powód wizyty, ogranicz ruchy do minimum, nie gestykuluj, trzymaj ręce na kolanach.

8. Pamiętaj, że działamy w trybie doraźnym – wykonujemy tylko i wyłącznie zabiegi kojące ból, szybkie i konieczne do wykonania, aby nie następowało pogorszenie stanu jamy ustnej Pacjenta. Są to zabiegi wymagające krótkiego i bardzo szybkiego procesu decyzyjnego opartego w głównej mierze na wiedzy i doświadczeniu lekarza, a w niewielkim stopniu na życzeniu pacjenta.

9. Po wizycie (badaniu albo udzieleniu świadczenia medycznego) usuń środki ochrony osobistej oraz starannie zdezynfekuj dłonie.

10. Rozlicz wizytę.

11. Prosimy – ogranicz komunikację z personelem do minimum – wszelkie dalsze zalecenia i porady związane z procesem leczenia, będą odbywać się telefonicznie .

12. Dziękujemy Ci za wizytę. Jeżeli lekarz tak zalecił, skontaktuj się z nami telefonicznie w terminie, który podał Ci lekarz w celu kontroli Twojego stanu zdrowia po wizycie.

Uaktualniliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych oraz plików cookies. Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zapoznaj się z klauzulą informacyjną i polityka prywatności i plików Cookies AKCEPTUJĘ