Prawa pacjenta

KORZYSTAJĄC ZE ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH LUB ZWRACAJĄC SIĘ O ICH UDZIELENIE MASZ PRAWO DO:

1. ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

  • które odpowiadają wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej
  • które udzielane są według przejrzystej, obiektywnej, opartej na kryteriach medycznych, procedury ustalającej kolejność dostępu do tych świadczeń
  • które są natychmiast udzielane ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia
  • które udzielane są z należytą starannością, w warunkach spełniających wymagania fachowe i sanitarne
  • przy udzielaniu których osoby wykonujące zawód medyczny kierują się zasadami etyki zawodowej

2. UZYSKANIA INFORMACJI

  • o swoim stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodachdiagnostycznych i leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia oraz rokowaniu
  • która zostanie przekazana także osobom przez Ciebie upoważnionym np. małżonkowi, członkowi rodziny, osobie bliskiej

3. WYRAŻENIA ZGODY NA UDZIELENIE OKREŚLONYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

  • którą wyrazisz po uzyskaniu wcześniej wszelkich niezbędnych informacji o Twoim stanie zdrowia i leczeniu
  • którą w przypadku zabiegu operacyjnego, zastosowania metody leczenia lub diagnostyki stwarzających podwyższone ryzyko wyrazisz w formie pisemnej

4. TAJEMNICY WSZELKICH INFORMACJI Z TOBĄ ZWIĄZANYCH

5. ZGŁASZANIA DZIAŁAŃ NIEPOŻĄDANYCH PRODUKTÓW LECZNICZYCH

6. POSZANOWANIA INTYMNOŚCI I GODNOŚCI. W SZCZEGÓLNOŚCI W CZASIE UDZIELANIA CI ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH, W TYM:

  • obecności osoby bliskiej przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych
  • wyrażenia zgody na uczestnictwo innych osób przy udzielaniu Ci świadczeń zdrowotnych (badaniach, konsultacjach lekarskich, zabiegach, operacjach itp.)

7. POSZANOWANIA ŻYCIA PRYWATNEGO I RODZINNEGO, W TYM:

  • kontaktu osobistego, telefonicznego lub korespondencyjnego z innymi osobami
  • dodatkowej opieki pielęgnacyjnej – czyli opieki, która nie polega na udzielaniu świadczeń zdrowotnych

8. DOSTĘPU DO MEDYCZNEJ DOKUMENTACJI

  • dotyczącej twojego stanu zdrowia oraz udzielonych ci świadczeń zdrowotnych, w tym: udostępniania tej dokumentacji również osobie przez ciebie upoważnionej, np. do wglądu lub w formie kopii albo odpisu

9. ZGŁOSZENIA SPRZECIWU

  • wobec opinii albo orzeczenia lekarza

10. OPIEKI DUSZPASTERSKIEJ

  • w czasie pobytu w szpitalu, zakładzie pielęgnacyjno-opiekuńczym lub opiekuńczo-leczniczym, sanatorium uzdrowiskowym czy hospicjum

11. PRZECHOWYWANIA RZECZY WARTOŚCIOWYCH W DEPOZYCIE

  • w szpitalu, zakładzie pielęgnacyjno-opiekuńczym lub opiekuńczo-leczniczym, sanatorium uzdrowiskowym, hospicjum

Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta: 800-190-590

(z tel. stacjonarnych i komórkowych);  czynna od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 – 21.00

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta: ul. Młynarska 46,  01-171 Warszawa, www.bpp.gov.pl

Formularz

Umów swoją wizytę lub zapytaj


    Kontakt

    Możesz też zadzwonić lub napisać:

    Telefon:
    58 711 32 11 lub 505 450 452
    Adres e-mail:
    info@neodentis.pl
    Gabinety pracują:
    poniedziałek-piątek w godzinach 9.00-20.00
    Adres:
    Starodworcowa 1E/3, 81-575 Gdynia
    Uaktualniliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych oraz plików cookies. Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zapoznaj się z klauzulą informacyjną i polityka prywatności i plików Cookies AKCEPTUJĘ