Wybielanie zębów. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Zabieg wybielania zębów przestał być usługą, na którą mogą sobie pozwolić sobie nieliczni. Posiadanie niemal śnieżnobiałego uśmiechu jest dziś dostępne niemal dla każdego i z każdym rokiem coraz więcej osób decyduje się na zabieg wybielania zębów. Zanim i wy zdecydujecie się na poprawienie swojego uśmiechu, zapoznajcie się z kilkoma faktami.

„Hollywodzki” uśmiech, prawie zawsze nie jest efektem wybielania zębów, ale nałożenia licówek na ich wierzchnią część. Dlaczego? Śnieżnobiała barwa zębów praktycznie nie występuje w naturze. Indywidualna, naturalna barwa naszych zębów zależy od szeregu czynników, przede wszystkim diety, stosowania używek, stopnia ich zmineralizowania oraz oczywiście genów. Naturalny kolor zębów waha się od ciemnożółtego do błękitnobiałego. Nie znajdziemy w tej palecie odcienia śnieżnobiałego. Warto pamiętać, że zasadniczym celem zabiegu jest przywrócenie naturalnego koloru kości. Wybielenie zębów o kilka odcieni jest możliwie, ale przesadne dążenie do „śnieżnobiałej bieli” związane z nadmierną częstotliwością wybielania może wiązać się z osłabieniem szkliwa. Warto o tym pamiętać, zanim zaczniemy tłumaczyć dentyście, że chcemy zęby jak gwiazdy szklanego ekranu.

W Internecie możemy odnaleźć szereg porad dotyczących tzw. domowego wybielania zębów. Co więcej, zabieg wybielania ma też w  swojej ofercie coraz więcej salonów kosmetycznych. Niestety, wybielanie wybielaniu nierówne. Jeśli zależy nam na naprawdę trwałym efekcie i przede wszystkim zdrowiu naszych zębów, zabieg ich wybielania należy przeprowadzić wyłącznie w gabinecie stomatologicznym. Polecamy wybrać sprawdzonego i zaufanego dentystę w Gdyni.

Dlaczego? Przed zabiegiem należy najpierw gruntownie oczyścić zęby, w tym usunąć znajdujący się na nich kamień i płytką nazębną oraz zabezpieczyć wszelkie ubytki. Tym najlepiej zajmie się wykwalifikowany dentysta. Właściwa ocena stanu uzębienia i należyte przygotowanie go do wybielania to coś, czego nie zrobi ani kosmetyczka, ani tym bardziej my sami domowymi sposobami. Ponadto, zęby można wybielić na kilka sposobów, np. przy użyciu żelów wybielających, naświetlaniu zębów promieniami UV czy wreszcie wiązce lasera. Wybór konkretnej metody zależy od indywidualnych uwarunkowań zdrowotnych pacjenta.

Tymczasem wielu producentów past i żeli wybielających, przeznaczonych do samodzielnego stosowania reklamuje swój produkt jako trwale wybielający zęby. Pomijając kwestię ich skuteczności, nie istnieje coś takiego jak trwałe wybielenie zębów. Nasze zęby z czasem ulegają  przebarwieniom, to proces jak najbardziej naturalny, a jego intensyfikacja zależy od tych samych czynników, co nasz naturalna barwa zębów. Efekt wybielania w zależności od diety, stosowanych używek, czy leków utrzymuje się od kilku miesięcy do maksymalnie 2 lat. Po upływie tego okresu, jeśli ponownie chcemy mieć piękny uśmiech, ponownie należy odwiedzić gabinet stomatologiczny i powtórzyć zabieg. Pamiętajmy jednak, że nic tak nie wpływa na trwałość wybielania zębów jak ich codzienna higiena. Nic tak nie służy pięknej barwie szkliwa jak codzienne szczotkowanie rano i wieczorem po posiłku oraz właściwa higiena z wykorzystaniem płynów do płukania ust, nici dentystycznych czy szczoteczek do przestrzeni międzyzębowych.

Formularz

Umów swoją wizytę lub zapytaj

Kontakt

Możesz też zadzwonić lub napisać:

Telefon:
58 711 32 11 lub 505 450 452
Adres e-mail:
info@neodentis.pl
Gabinety pracują:
poniedziałek-piątek w godzinach 9.00-20.00
Adres:
Starodworcowa 1E/3, 81-575 Gdynia

Pacjencie NeoDentis,

Uprzejmie informujemy, że nasze gabinety wracają do pracy !

Aby działać w niecodziennych warunkach pandemii musieliśmy wprowadzić kilka nowych zasad, które wymuszają zmiany w funkcjonowaniu gabinetów.

PROSIMY – zapoznaj się i postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami – abyś, tak jak dotychczas mógł czuć się bezpiecznie w NeoDentis, a nasz personel był bezpieczny w kontakcie z Tobą !

1. Jeśli chcesz się umówić na wizytę – zadzwoń, wyślij sms lub wypełnij formularz wizyty dostępny na naszej stronie internetowej. Nie przychodź bez wcześniejszego umówienia do gabinetu !

2. Jeżeli nie odbierzemy od razu – najprawdopodobniej właśnie udzielamy innej osobie porady lub umawiamy ją w trybie pilnym – zadzwoń ponownie za chwilę lub wyślij sms-a z prośbą o kontakt z naszej strony.

3. Podczas rozmowy telefonicznej kwalifikującej do wizyty zapytamy na temat Twojej bieżącej potrzeby związanej z leczeniem stomatologicznym i ocenimy konieczność Twojej osobistej wizyty w gabinecie.

4. W stanach innych niż bólowe lub wymagające szybkiej interwencji dentysty, możecie Państwo uzyskać poradę telefoniczną, a w sytuacji zaostrzenia objawów – prosimy o ponowny kontakt z nami. UWAGA – nie wystawimy recepty bez wcześniejszego zbadania pacjenta!

5. Jeżeli lekarz na podstawie zebranych informacji zdecyduje o konieczności wizyty w gabinecie, zadzwonimy do Pana/Pani oraz przeprowadzimy wywiad pod kątem objawów potencjalnie związanych z zakażeniem SARSCoV-2.

6. (Nowy Pacjent) Poprosimy o dane osobowe: imię i nazwisko, datę urodzenia, adres zamieszkania oraz telefon, abyśmy mogli się z Państwem skontaktować.

7. Dzięki podanym danym, aby maksymalnie ograniczyć formalności, przygotujemy dla Państwa wstępnie wypełnione, niezbędne dokumenty .W przypadku nowych Pacjentów powyższe dane będziemy musieli zweryfikować w gabinecie na podstawie dowodu osobistego lub paszportu.

8. (Nowy Pacjent) W związku z powyższym informujemy, że Administratorem Pana/Pani Danych Osobowych jest NeoDentis lek. stom. Bożena Szatan \ siedzibą w Gdyni, przy ulicy Starodworcowej 1E/3, a wszelkie informacje w zakresie danych osobowych umieszczone są w informacji na stronie internetowej naszego gabinetu www.neodentis.pl

9. Określimy datę i godzinę wizyty. PROSIMY PAMIĘTAĆ O PUNKTUALNOŚCI – nie możemy dopuszczać do sytuacji kontaktu Pacjenta kończącego wizytę z rozpoczynającym. DLATEGO SPÓŹNIENIE POWYŻEJ 15 minut OZNACZA CAŁKOWITĄ REZYGNACJĘ Z PACJENTA WIZYTY.

10. Prosimy nie zabierać ze sobą na wizytę żadnych zbędnych rzeczy, które nie są konieczne w czasie wizyty. Prosimy nie przychodzić na wizytę z osobą towarzyszącą. Osoba taka NIE BĘDZIE MOGŁA oczekiwać na Pacjenta w poczekalni gabinetów. Wyjątek stanowi opiekun dziecka do lat 8

W DNIU TWOJEJ WIZYTY:

1. Po przybyciu na miejsce – ZADZWOŃ i powiadom nas, że jesteś. Nie wchodź do gabinetu ! Poczekaj na naszego pracownika, który wprowadzi Cię do recepcji. Może się okazać że poczekasz chwilę, ale wynika to z faktu, że przygotowujemy dla Ciebie bezpieczne warunki do zabiegu. Załóż maseczkę!

2. Twoja wizyta rozpocznie się od pomiaru temperatury wykonanego przez naszą Asystentkę. Jeżeli Twoja temperatura przy dwukrotnym pomiarze będzie poniżej 37,3°C zostaniesz wstępnie zakwalifikowany do zabiegu.

3. Zostanie Ci podany środek dezynfekcyjny do rąk. Zdezynfekuj dokładnie ręce. Następnie załóż przygotowane dla Ciebie środki ochrony osobistej.

4. Na stoliku przy wejściu będą przygotowane dla Ciebie dokumenty do podpisania. Zwróć szczególną uwagę na wywiad epidemiologiczny. Zapoznaj się z nimi i podpisz czytelnie, wpisując datę. (nowy Pacjent) zostaniesz poproszony o okazanie swojego dokumentu tożsamości – musimy ją potwierdzić.

5. Jeżeli Twoja temperatura będzie poniżej 37,3°C , nie będziesz miał objawów grypowych a wywiad epidemiologiczny będzie negatywny zostaniesz wprowadzony do gabinetu.

6. Pamiętaj, że pracujemy w warunkach panującej epidemii. NIE DOTYKAJ KLAMEK, BLATÓW, URZĄDZEŃ. NIE OPIERAJ SIĘ O BLATY, DRZWI i inne ELEMENTY WYPOSAŻENIA. Przestrzegaj zalecanego odstępu.

7. Postępuj zgodnie z tym co mówi lekarz. Prosimy – w zwięzły sposób opisz powód wizyty, ogranicz ruchy do minimum, nie gestykuluj, trzymaj ręce na kolanach.

8. Pamiętaj, że działamy w trybie doraźnym – wykonujemy tylko i wyłącznie zabiegi kojące ból, szybkie i konieczne do wykonania, aby nie następowało pogorszenie stanu jamy ustnej Pacjenta. Są to zabiegi wymagające krótkiego i bardzo szybkiego procesu decyzyjnego opartego w głównej mierze na wiedzy i doświadczeniu lekarza, a w niewielkim stopniu na życzeniu pacjenta.

9. Po wizycie (badaniu albo udzieleniu świadczenia medycznego) usuń środki ochrony osobistej oraz starannie zdezynfekuj dłonie.

10. Rozlicz wizytę.

11. Prosimy – ogranicz komunikację z personelem do minimum – wszelkie dalsze zalecenia i porady związane z procesem leczenia, będą odbywać się telefonicznie .

12. Dziękujemy Ci za wizytę. Jeżeli lekarz tak zalecił, skontaktuj się z nami telefonicznie w terminie, który podał Ci lekarz w celu kontroli Twojego stanu zdrowia po wizycie.

Uaktualniliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych oraz plików cookies. Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zapoznaj się z klauzulą informacyjną i polityka prywatności i plików Cookies AKCEPTUJĘ