Wszystko o leczeniu kanałowym zębów cz.1

Począwszy od tego artykułu, w serii kilku kolejnych, chcielibyśmy przybliżyć naszym Pacjentom zagadnienie leczenia kanałowego (endodontycznego). Postaramy się uczynić to w jak najbardziej przystępny i zarazem kompleksowy sposób, publikując informacje i ciekawostki związane ze stosowaniem tego typu leczenia w gabinecie stomatologicznym NeoDentis w Gdyni.

Temat leczenia kanałowego jest niestety bardzo aktualny. Znacząca część Pacjentów trafiających „z bólem” do dentystów generalnie praktykujących to Pacjenci kwalifikujący się do leczenia endodontycznego (kanałowego). Taka sytuacja może być wynikiem naszych złych nawyków związanych z leczeniem – często decydujemy się na wizytę u dentysty dopiero wtedy, gdy zaczyna boleć, czy też pojawia się opuchlizna. A to w wielu przypadkach jest już zbyt późno – ból czy opuchlizna może oznaczać, że o zachowanie tego zęba (czy zębów) trzeba będzie już poważnie powalczyć.

Najczęściej takie sytuacje kończą się leczeniem kanałowym zęba. I to jest niestety „najmniejszy wymiar kary” bo około 90% zabiegów pierwszego leczenia kanałowego kończy się sukcesem. Robi się znacznie poważniej, kiedy ząb ze względu na daleko idące zmiany do leczenia kanałowego już się nie kwalifikuje i pozostaje tylko jego usunięcie…

Jeżeli należycie Państwo do tej grupy opuchniętych „nieszczęśników” – a może po prostu jesteście zainteresowani tą tematyką – wszystkich Państwa zapraszamy do zapoznania się z treścią serii artykułów poświęconą w całości leczeniu kanałowemu zębów.

Informacje podstawowe

W naszej codziennej praktyce możemy spotkać się z dwoma określeniami leczenia kanałów zęba, które równolegle funkcjonują: używane w języku potocznym: „leczenie kanałowe” i lubiane przez dentystów: „leczenie endodontyczne”, czyli z greckiego: tzw.„leczenie wnętrza zęba”. Obydwie te nazwy dotyczą jednak technik i metod rozwiązywania tego samego problemu i mogą być stosowane zamiennie.

Nasze zęby to stworzone przez naturę narzędzia głównie do cięcia i rozdrabniania pokarmów. Utrzymanie własnych, naturalnych zębów w doskonałej kondycji przez całe życie ? – piękne, ale w przypadku większości Pacjentów okazuje się bardzo trudne do zrealizowania.

Brak wystarczającej dbałości o zęby, słaba higiena jamy ustnej, nieregularne wizyty u dentysty, skłonności do słodyczy i napojów, nadużywanie antybiotyków i wiele, wiele innych czynników powoduje, że nasze zęby psują się. Szybko postępują procesy próchnicze, które nieleczone, prowadzą do powstawania bardzo głębokich ubytków. A te, są pierwszym krokiem do zakwalifikowania zęba do leczenia kanałowego.

Dodatkowo czasami jesteśmy narażeni na różnego rodzaju wypadki i sytuacje, w których dochodzi do urazów zębów. Konsekwencją może być złamana (pęknięta/uszkodzona) korona zęba. W takich przypadkach często najlepszym sposobem leczenia również jest przeprowadzenie leczenia kanałowego i następnie odbudowy protetycznej korony zęba.

Czy wiesz, że:

leczenie kanałowe zębów cz.1

Do tematu leczenia kanałowego zębów będziemy wracać w kolejnych artykułach na blogu gabinetów stomatologicznych NeoDentis Gdynia

Formularz

Umów swoją wizytę lub zapytaj

Kontakt

Możesz też zadzwonić lub napisać:

Telefon:
58 711 32 11 lub 505 450 452
Adres e-mail:
info@neodentis.pl
Gabinety pracują:
poniedziałek-piątek w godzinach 9.00-20.00
Adres:
Starodworcowa 1E/3, 81-575 Gdynia

Pacjencie NeoDentis,

Uprzejmie informujemy, że nasze gabinety wracają do pracy !

Aby działać w niecodziennych warunkach pandemii musieliśmy wprowadzić kilka nowych zasad, które wymuszają zmiany w funkcjonowaniu gabinetów.

PROSIMY – zapoznaj się i postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami – abyś, tak jak dotychczas mógł czuć się bezpiecznie w NeoDentis, a nasz personel był bezpieczny w kontakcie z Tobą !

1. Jeśli chcesz się umówić na wizytę – zadzwoń, wyślij sms lub wypełnij formularz wizyty dostępny na naszej stronie internetowej. Nie przychodź bez wcześniejszego umówienia do gabinetu !

2. Jeżeli nie odbierzemy od razu – najprawdopodobniej właśnie udzielamy innej osobie porady lub umawiamy ją w trybie pilnym – zadzwoń ponownie za chwilę lub wyślij sms-a z prośbą o kontakt z naszej strony.

3. Podczas rozmowy telefonicznej kwalifikującej do wizyty zapytamy na temat Twojej bieżącej potrzeby związanej z leczeniem stomatologicznym i ocenimy konieczność Twojej osobistej wizyty w gabinecie.

4. W stanach innych niż bólowe lub wymagające szybkiej interwencji dentysty, możecie Państwo uzyskać poradę telefoniczną, a w sytuacji zaostrzenia objawów – prosimy o ponowny kontakt z nami. UWAGA – nie wystawimy recepty bez wcześniejszego zbadania pacjenta!

5. Jeżeli lekarz na podstawie zebranych informacji zdecyduje o konieczności wizyty w gabinecie, zadzwonimy do Pana/Pani oraz przeprowadzimy wywiad pod kątem objawów potencjalnie związanych z zakażeniem SARSCoV-2.

6. (Nowy Pacjent) Poprosimy o dane osobowe: imię i nazwisko, datę urodzenia, adres zamieszkania oraz telefon, abyśmy mogli się z Państwem skontaktować.

7. Dzięki podanym danym, aby maksymalnie ograniczyć formalności, przygotujemy dla Państwa wstępnie wypełnione, niezbędne dokumenty .W przypadku nowych Pacjentów powyższe dane będziemy musieli zweryfikować w gabinecie na podstawie dowodu osobistego lub paszportu.

8. (Nowy Pacjent) W związku z powyższym informujemy, że Administratorem Pana/Pani Danych Osobowych jest NeoDentis lek. stom. Bożena Szatan \ siedzibą w Gdyni, przy ulicy Starodworcowej 1E/3, a wszelkie informacje w zakresie danych osobowych umieszczone są w informacji na stronie internetowej naszego gabinetu www.neodentis.pl

9. Określimy datę i godzinę wizyty. PROSIMY PAMIĘTAĆ O PUNKTUALNOŚCI – nie możemy dopuszczać do sytuacji kontaktu Pacjenta kończącego wizytę z rozpoczynającym. DLATEGO SPÓŹNIENIE POWYŻEJ 15 minut OZNACZA CAŁKOWITĄ REZYGNACJĘ Z PACJENTA WIZYTY.

10. Prosimy nie zabierać ze sobą na wizytę żadnych zbędnych rzeczy, które nie są konieczne w czasie wizyty. Prosimy nie przychodzić na wizytę z osobą towarzyszącą. Osoba taka NIE BĘDZIE MOGŁA oczekiwać na Pacjenta w poczekalni gabinetów. Wyjątek stanowi opiekun dziecka do lat 8

W DNIU TWOJEJ WIZYTY:

1. Po przybyciu na miejsce – ZADZWOŃ i powiadom nas, że jesteś. Nie wchodź do gabinetu ! Poczekaj na naszego pracownika, który wprowadzi Cię do recepcji. Może się okazać że poczekasz chwilę, ale wynika to z faktu, że przygotowujemy dla Ciebie bezpieczne warunki do zabiegu. Załóż maseczkę!

2. Twoja wizyta rozpocznie się od pomiaru temperatury wykonanego przez naszą Asystentkę. Jeżeli Twoja temperatura przy dwukrotnym pomiarze będzie poniżej 37,3°C zostaniesz wstępnie zakwalifikowany do zabiegu.

3. Zostanie Ci podany środek dezynfekcyjny do rąk. Zdezynfekuj dokładnie ręce. Następnie załóż przygotowane dla Ciebie środki ochrony osobistej.

4. Na stoliku przy wejściu będą przygotowane dla Ciebie dokumenty do podpisania. Zwróć szczególną uwagę na wywiad epidemiologiczny. Zapoznaj się z nimi i podpisz czytelnie, wpisując datę. (nowy Pacjent) zostaniesz poproszony o okazanie swojego dokumentu tożsamości – musimy ją potwierdzić.

5. Jeżeli Twoja temperatura będzie poniżej 37,3°C , nie będziesz miał objawów grypowych a wywiad epidemiologiczny będzie negatywny zostaniesz wprowadzony do gabinetu.

6. Pamiętaj, że pracujemy w warunkach panującej epidemii. NIE DOTYKAJ KLAMEK, BLATÓW, URZĄDZEŃ. NIE OPIERAJ SIĘ O BLATY, DRZWI i inne ELEMENTY WYPOSAŻENIA. Przestrzegaj zalecanego odstępu.

7. Postępuj zgodnie z tym co mówi lekarz. Prosimy – w zwięzły sposób opisz powód wizyty, ogranicz ruchy do minimum, nie gestykuluj, trzymaj ręce na kolanach.

8. Pamiętaj, że działamy w trybie doraźnym – wykonujemy tylko i wyłącznie zabiegi kojące ból, szybkie i konieczne do wykonania, aby nie następowało pogorszenie stanu jamy ustnej Pacjenta. Są to zabiegi wymagające krótkiego i bardzo szybkiego procesu decyzyjnego opartego w głównej mierze na wiedzy i doświadczeniu lekarza, a w niewielkim stopniu na życzeniu pacjenta.

9. Po wizycie (badaniu albo udzieleniu świadczenia medycznego) usuń środki ochrony osobistej oraz starannie zdezynfekuj dłonie.

10. Rozlicz wizytę.

11. Prosimy – ogranicz komunikację z personelem do minimum – wszelkie dalsze zalecenia i porady związane z procesem leczenia, będą odbywać się telefonicznie .

12. Dziękujemy Ci za wizytę. Jeżeli lekarz tak zalecił, skontaktuj się z nami telefonicznie w terminie, który podał Ci lekarz w celu kontroli Twojego stanu zdrowia po wizycie.

Uaktualniliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych oraz plików cookies. Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zapoznaj się z klauzulą informacyjną i polityka prywatności i plików Cookies AKCEPTUJĘ